פדיון נפש – הסבר כללי על עריכת פדיון

פדיון נפש הוא מנהג עתיק שמטרתו לבטל גזרות רעות, לשנות את מזלו של האדם ולתת לאדם סגולות טובות של בריאות ורפואה. תיקון פדיון נפש מיועד להשפיע על האדם כולו ברוחניות ובגשמיות.

 

פדיון נפש – מה זה?

פדיון נפש הוא מנהג שבו אדם נותן כסף לצדקה, בדרך כלל בסכום של 160 שקלים במטבעות כסף. הכסף ניתן לרב או לצדקה אחרת, והוא משמש ככפרה על חטאים של האדם או על גזירות רעות שנפלו עליו.

 

למה עושים פדיון נפש?

פדיון נפש נעשה כדי לבטל גזרות רעות שנפלו על האדם. הגזירות יכולות להיות קשורות לבריאות, לפרנסה, לזיווג או לכל תחום אחר בחיים. פדיון נפש יכול גם לשמש כדי לשנות את מזלו של האדם ולפתוח לו דלתות חדשות בחיים.

 

מי יכול לעשות פדיון? ומתי ניתן לערוך?

פדיון נפש יכול להתאים לכל אדם, בכל גיל ובכל מצב. הוא מומלץ במיוחד במקרים של:

  • מחלה, פציעה או כל בעיה רפואית אחרת
  • קשיים נפשיים
  • קשיים בזוגיות או במשפחה
  • בעיות כלכליות
  • הרגשה של חוסר מזל
 
פדיון נפש
 

איך עושים את הפדיון?

פדיון נפש נעשה על ידי רב. האדם מגיע לרב ונותן את הכסף לצדקה. לאחר מכן, הרב מבצע את הפדיון, שמלווה בתפילה וברכה.

 כמה עולה לעשות פדיון נפש?

העלות של פדיון נפש היא 160 שקלים במטבעות כסף. בנוסף, ניתן לתת סכום נוסף לצדקה.

 מתי כדאי לבצע פדיון ואיפה?

פדיון נפש יכול להתבצע בכל עת, אך ישנם זמנים מסוימים שבהם עריכת הפדיון יעילה יותר. לדוגמה, פדיון נפש נעשה לרוב לפני ימים נוראים, כדי להתנקות מכל חטא ועבירה. בנוסף, ניתן גם לבצע פדיון נפש בישיבת המקובלים נהר שלום בירושלים. את הפדיון מבצע הרב המקובל בניהו שמואלי, אשר נחשב לאחד מגדולי המקובלים בדורנו.

 סיכום

פדיון נפש הוא מנהג עתיק ומוכר. הוא נועד כדי לבטל גזרות רעות, לשנות את מזלו של האדם ולתת לו סגולות טובות של בריאות ורפואה. את מטבעות הכסף תורמים לצדקה וניתן לערוך את הפדיון בישיבת המקובלים נהר שלום על ידי הרב
בניהו שמואלי

 

 

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

לימוד קלרינט

  לימוד קלרינט במרכז יובל מבין הכלים המנגנים בהרכבים מוסיקליים ולהקות, הקלרינט נחשב לאחד הכלים המרתקים בשל היכולת שלו להפיק